lørdag den 14. februar 2015

VALENTINES DAY = VALENTINES DATE



SÅ blev det
VALENTINES DAY
og det betyder,
at jeg skal på date med min søde kæreste <3
__________________________

Vi skal ud og spise på en lækker restaurant
(hvor, ved vi ikke helt endnu)
men det inkluderer i hvert fald
en 3-retters med det hele,
iført (for mit vedkommende) høje sko
og en smækker lækker kjole ;D


Dernæst skal vi i biffen
(ja, I hørte rigtigt - vi skal
i biffen for første gang i
100 år, denne gang håber vi dog ikke,
at der bliver udløst en bombealarm
 som der gjorde sidste gang vi var i biffen
- hvilket gjorde vores biftur mindre vellykket)

Vi skal ind og se
"Taken 3"
- hvilket jeg er meget spændt på,
nu når Søren og jeg er vilde med både 1 og 2´ern!


Jeg ønsker jer alle en SKØN dag
FYLDT med kærlighed og glamour :P




Lidt HISTORIE om VALENTINES DAY



Der forskellige teorier omkring oprindelsen af Valentines day, men de mest populære daterer sig helt tibage til det Romerske Rige.

Under kejser Claudius II, 270 A.D, ville kejseren ikke lade sine mænd gifte sig under krigstid, da han var af den overbevisning at single mænd var bedre soldater.

Biskop Valentine gik dog imod sin kejsers befalinger og afholdt flere hemmelige bryllupsceremonier.

For disse forbrydelser blev biskoppen fængslet og på ordre fra kejseren henrettet den 14. februar.

 Imens biskop Valentine var fængslet skrev han et brev til fængselsinspektørens datter, hvori han erklærede sin kærlighed.

 Han signerede brevet
“Fra din Valentine”…


Ingen kommentarer:

Send en kommentar