mandag den 5. november 2012

Beauté Pacifique


Mine absolutte favorit hudprodukter! 



I dagens indlæg vil jeg komme ind på hvilke hudprodukter jeg benytter - i hverdagen samt i weekenden. Som mange af jer nok ved, så benytter jeg ét bestemt mærke inden for hudpleje og det er det danske hudlæge mærke - BEAUTÉ PACIFIQUE!  


Beauté Pacifique er et dansk firma, der blev stiftet i 1997 af medico-ingeniørerne Gunnar Svendsen og Flemming K. Christensen. 
Stifternes andet firma Cortex Technology, har siden 1986 udviklet avancerede ultralydscannere og andet forskningsudstyr i tæt samarbejde med hudlæger over hele verden.
Det var med denne dybe viden om huden – og en fast overbevisning om, at det faktisk godt kunne lade sig gøre - at projektet Beauté Pacifique startede med Flemming K. Christensen i spidsen med ambitioner om at skabe en banebrydende hudplejeserie med objektiv og målbar effekt og et nyt firma. Parallelt hermed stiftede Margith Adler, Flemming K. Christensens hustru, firmaet GMPack, der udgør det tredje element i koncernen. GMPack arbejder internationalt med pakning af lægemidler og udvikler/fremstiller hudplejeprodukter. 
Disse tre virksomheder og deres medarbejdere udgør til sammen den platform, der giver Beauté Pacifique et forspring.










TIL HVERDAG:

Morgen

"Ansigtspleje"

Step 1.

Hver morgen starter jeg med at vaske mit ansigt med Cleansing foam (renseskummen). Inden jeg går i bad, vasker jeg mit ansigt med lunkent vand og herefter påfører produktet. Jeg sørger for at få renseskummen masseret ordenligt ind i huden. Under badet, lader jeg produktet sidde indtil aller sidst.

Step 2.

Når huden er tør, påfører jeg denne serum Skin repair som gør huden silkeblød.
Step 3.

Oven på serumet påfører jeg denne olie-fri fugtighedsgivende lotion, som har en ideel mat overflade og derfor godt som make-up underlag.



SOMMETIDER


I nogen perioder benytter jeg denne almindelige fugtighedscreme - toutes peaux (til alle hudtyper). Den er en smule kraftigere i konsistensen og kan derfor holde huden fugtig længe.

"Kropspleje"

Hver morgen når jeg har været i bad, påfører jeg en masse body lotion. Denne body lotion er særligt god om sommeren, da den også kan bruges som aftersun (den har en meget kølende effekt)
I de kolde tider benytter jeg mest denne lotion - en lotion til tør og irriteret hud. Den er en del kraftigere i konsistensen og holder huden fugtig meget længe..

"Nat-cremer"

Om natten sørger jeg for at afrense mit ansigt grundigt - og dernæst påføre denne anti-age vitamin A creme. Cremen er jeg først lige begyndt at bruge og jeg må derfor kun bruge den hver anden/tredje nat.


Det er videnskabeligt dokumenteret - på Marselisborg Hospital ved Egekvist, Bjerring & Jakobsen - at Beauté Pacifique’s A-vitamincreme kan forbedre huden – svarende til en reel foryngelse.  En så iøjnefaldende effekt kan normalt kun opnås ved brug af lægemidler, men Beauté Pacifique har opfundet og patenteret et unikt ”delivery”-system, der har revolutioneret behandlingspotentialet for produkter uden for lægemiddelverdenen.




I stedet benytter jeg fugtmasken - Instant Hydrating mask.  Jeg påfører et tyndt jævnt lag og lader det sidde natten over. Den kan også bruges som fugtighedskur - her påfører man et tykkere lag og lader produktet sidde i 5-10 minutter (hvorefter det vaskes af igen).



" Weekenden"



I weekenden eller på en fridag - hvor jeg som regel har lidt mere tid til at pleje mig selv, bruger jeg også en lang række produkter....

Blandt andet denne lækre lermaske - Deep Pore Cleasing Mask - som fjerner al overskydende fedtstof fra hudens overflade. Da jeg startede med at bruge den, havde jeg tendens til lidt skinnende pande, men nu har jeg slet ikke det problem mere :) 

Derudover bruger jeg ansigts-scruben - Gentle Facial Exfoloator - i weekenden eller dage hvor jeg synes huden trænger til det. Særligt benytter jeg den når jeg skal i byen/til fest hvor jeg ofte har mere make-up på (da den skaber et bedre og mere jævnt underlag)

Det er ingen hemmelighed at jeg har en sart skandinavisk hudtype. Jeg har altid været meget lys og om vinteren er mine arme særligt udsatte. Denne Extremely Moisturizing and repairing creme gør at mine sarte områder på armene bliver mere modstandsdygtige. 

 I weekenden og en gang om ugen,  sørger jeg også for at bruge en body-scrub - Softly Exfoliating body scrub. Den bliver dog mest brugt i sommerperioden (hvor huden er brun) - men den er stadig et must i løbet af ugen, da den efterlader huden frisk og ekstra ren.



 " Andre produkter"

Håndcremen har jeg med mig overalt. Mine hænder bliver særligt tørre her om vinteren og på mit arbejde i tøjbutikkerne, bliver hænderne ofte udtørret.

Derudover har jeg købt kosttilskuddet - La Forte - som skulle styrke min sarte hud - men jeg har stadig ikke fået startet op på dem..
Beauté Pacifique-linien omfatter på nuværende tidspunkt 41 produkter indenfor kategorien derma-kosmetik – eller cosmeceuticals, som det kaldes internationalt. Ved derma-kosmetik forstås skønhedspleje, der altid opfylder kosmetikdirektivet, men som effektmæssigt ligger tæt på grænsen mellem kosmetik og lægemidler. 



Jeg kan nu tælle 15 (16 med kosttilskuddet) produkter i min Beauté Pacifique familie ;) Desuden har jeg utallige prøver fra produkter som jeg stadig overvejer at investere i.

Jeg får jævnligt scannet min hud (i ansigtet) og på de sidste 3 år er min hud forbedret med op til flere år. Jeg har kun ros til overs for deres produkter og det tiltaler mig, at produktet er pære dansk. Min interesse for brandet er kun blevet skærpet, efter mit besøg på deres ambulatorium i Hadsund sidste år. Her fik jeg en dybderensende ansigtsbehandling (kostede et par tusinde for 1,5-2 timer) samt hørte om de forskellige produkter og deres oprindelse. Det er også dem der har anbefalet lige netop de produkter jeg anvender......


NB:
Hos Beauté Pacifique har de den politik, at hvis du sender dem et billede af dig selv sammen med dit nyfødte barn, så sender de dig en gratis creme efter eget valg. 




Vi har hver især brands vi foretrækker mere end andre - og indlægget skal selvfølgelig kun ses som en oplysning om hvad jeg foretrækker indenfor hudpleje og hvorfor jeg præcis foretrækker det danske hudlæge mærke Beauté Pacifique. ;) 


HA´ EN RIGTIG DEJLIG DAG ALLESAMMEN
:)



2 kommentarer:

  1. Hold da op en gennemgang. Men fedt at du giver os læsere sådan en beskrivende forklaring... tusind tak for det - man bliver helt inspireret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Heidi :D Jeg er virkelig imponeret over BP´s produkter - og ønsker at flere kommer til at bruge det.

      Slet