tirsdag den 18. december 2012

En anderledes december måned


December 2012


Min mor i julemandskostume 
- dette billede sendte hun til mig i weekenden - så jeg kunne finde smilet frem, selvom jeg sad i min kørestol og kiggede ud af vinduet (på sygehuset)) 



-Kählervasen er en gave fra mig  -til mine forældre i pakkekalender. 





  Julestjerne 
....også en kalenderpakke fra mig til mine forældre - de fik også en større stjerne (magen til) på over 1 meter i diameter


Maileg nisser
 "God JUL skilte" . også en kalenderpakke fra mig
 Også kalenderpakker fra mig :)

Hygge med kage
Brændeovnen hygger
Fine træsvampe

   Årets juletræ 2012 :) Skal nok blive flot
...træ stjerne og træ hjerte - også en kalenderpakke fra mig til mine forældre

  Julestjerne ;)


 Så er vi allerede nået til onsdag d. 19 december og jeg har idag haft lidt kræfter og åbnet min computer for første gang i næsten 10 dage... 

Julen har budt på mange hyggelige stunder, men dersværre haft en overvægt af mindre sjove omstændigheder. 

Det hele startede, da jeg vågnede lørdag d. 8 dec op på sofaen og ikke  kunne rykke mig ud af stedet. Jeg ringede til lægevagten og de sendte straks en læge ud til lejligheden i Odense. De mente at jeg enten havde fået ørersten eller en virus på balancenerven. De sprøjtede lidt forskelligt ind i mig, og efter 13 timer (hvor jeg slet ikke kunne rejse mig, kom jeg endelig på højkant). Jeg var stadig svimmel, og vi måtte desværre aflyse vores weekendtur til Bedsted (op til min kæreste mormor) Dette var virkelig ærgerligt - da vi havde set frem til en hyggelig weekend. 

Svimmelheden fortsatte og kort tid efter min sidste eksamen på TEKO (for dette år) blev jeg kørt akut med ambulance fra Herning - Holstebro sygehus. Her blev jeg indlagt på Holstebro Sygehus N2 - Neuroligsk afdeling, hvor jeg blev hjernescannet samt diverse andre undersøgelser. Efter en uge på N2 fandt de frem til at min svimmelhed og manglende balance skyldes:

Det indre ører ( ligevægtsorganets) signaler passer ikke med de signaler synet sender tilbage i lille hjernen, det manglende match gør at hjernen ikke får de rette signaler, denne dysfunktion opstår ofte hos migrænikere med aura og dem der lider af ørersten. Det vil sige at når jeg ser fjernsyn, så registrere ligevægtsorganet at jeg sidder stille og synet registrere bevægelse - og det kan min hjerne ikke forvalte. Dette opstår i mit centralnervesystem. - så jeg er begyndt til behandlingen i Sønderborg ( CNS behandling med strøm, laser mm.)  ..... og jeg venter på en tid  - på Svendborg sygehus hvor jeg skal have tjekket mine ører grundigere igennem.

(Heldigvis kunne min eksamen ikke have gået bedre i "UserDriven innovation" ;) på trods af jeg ikke kunne stå på benene og endte med at gå ind i tavlen og skabet) 

Jeg kunne ikke blive flyttet til OUH - (Odense Universitets Hospital)
så jeg har besluttet mig for at blive udskrevet - og min mor (som er sygeplejerske) passer mig.... - jeg har fået bevilliget hjemmehjælp fra Assens kommune og hjælpemidler fra Herning kommune. OUH har udleveret en kørestol... så jeg kan komme rundt. 


SÅ det skal nok gå ;) Nu står den på hygge og pleje, i barndomshjemmet.!- og jeg kommer i det mindste til at tilbringe de sidste juledage sammen med min familie - og det er jo dét hele julen handler om 
                                                 


Der er desværre MANGE behandlinger forude 
- men håber at komme på højkant i det nye år.... 

 Stue 416

 Blomster fra kæresten

 Mine forældre har sendt kalenderpakker op til mig

Jeg sidder stadig i kørestol..
.- MEN julegaverne skal nu alligevel købes!

 ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

*RIGTIG GLÆDELIG JUL*


- OG TUSINDE tak for alle jeres søde hilsner!! 
- betyder mere end ord kan beskrive!!!


samt (((ET STORT TILLYKKE TIL MIN KÆRESTE - DER IDAG BLIVER UDDANNET TIL " BILØKONOM" !!!))

Vi læses ved ;)

4 kommentarer:

  1. Kære Katrine,
    Puha! Sikke dog en træls situation, det lyder virkelig ikke behageligt :( jeg har selv for nogle år siden haft problemer med balancenerven og det var simpelthen så frygtelig, så føler virkelig med dig!
    Håber på alt det bedste og at du alligevel får en fantastisk jul til trods for at du sidder i kørestol!

    - Maj :D

    SvarSlet
  2. Sødeste Maj :)

    Tusinde tak for din søde "kommentar". Den varmede virkelig! <3
    Ja, det er virkelig frygteligt - svimmelhed er meget invaliderende og man kan på ingen måde abstrahere fra det!!- og dejligt at du forstår, nu når du selv har prøvet det :(

    Håber også at du får en helt igennem FANTASTISK JUL - fyldt med alt det bedste :) <3

    Mange juleknus fra Katrine

    SvarSlet
  3. This paragraph is really a fastidious one it helps new the
    web people, who are wishing for blogging.

    Review my page ... htc evo design 4G цени

    SvarSlet
  4. Hello to all, for the reason that I am truly eager of reading
    this website's post to be updated on a regular basis. It consists of fastidious stuff.

    Review my blog; htc one s ceni

    SvarSlet