mandag den 12. november 2012

VILD med Kählers Omaggio vaser

GO`MORGEN ;)











 Jeg er vild med Kählers vaser...

Jeg har i forvejen en grøn Omaggio Kähler vase - mellemstørrelsen med grønne striber. Den står i lejligheden hjemme i Odense - hos min kæreste. Jeg fik den i sommers i forbindelse med min uddannelse og har været utroligt glad for den. Derudover venter jeg på at modtage en Omaggio vase med sorte striber - den bestilte jeg allerede i august sammen med et 3. måneders abonnement på "Bolig magsinet". Jeg skulle have haft modtaget vasen i uge 42 - men det er blevet udskudt til engang i jan 2013. Dette skyldtes at den var udsolgt på hovedlageret - hvilket er utrolig træls. Vente bliver jeg desværre nødt til - men jeg går og overvejer at investere i en endnu en vase. Jeg ved ikke endnu om det skal være en lille, mellem eller stor Omaggio vase. Jeg har heller ikke besluttet mig for, hvilken farve det skal være endnu. Jeg er blevet lidt hub på den røde farve - den virker som en flot kontrast til alt mit sort/hvide... :)


"Hvad synes I?"

Historien om Kähler
Historien om Kähler tager sin begyndelse i 1839, hvor den holstenske pottemager Herman J. Kähler åbnede et lille keramikværksted på Kindhestegade i Næstved. Det er dog først da sønnen Herman A. Kähler i 1875 overtager værkstedet, at keramikeventyret for alvor begynder.

Med fremstilling af international kunstkeramik var grundlaget lagt til en af keramikhistoriens største danske succeer. Med hånd-værksmæssig erfaring viderebragt fra generation til generation og stor indsigt i lerets mangfoldige formpotentiale har Kähler nu i mere end 170 år lagt navn til det ypperste inden for dansk kunstkeramik og er i dag præsenteret på udstillinger og museer over hele verden. I dag tager vi det bedste fra en kunstnerisk keramikarv og fortolker det i nutidens lys. Resultatet er spirende ny keramik, der i et tidløst formsprog appellerer bredt, men tolkes individuelt. For 100 år siden var det respekterede kunstnere som Thorvald Bindesbøll, Svend Hammershøj og Kai Nielsen, der udforskede keramikken hos Kähler. I dag er det blandt andre Louise Campbell, Bjørn Poulsen og Jeanette List Amstrup, der fører traditionen videre – med ambitionen om at få kunst ud til folket.

Kähler er i dag ejet af arkitekt Frantz Longhi og visionen for Kähler er at videreudvikle virksomheden til en internationalt anerkendt keramikvirksomhed med en stærk kunstnerisk arv. Kähler produkterne forhandles i dag over hele verden og har vundet flere internationale designpriser. Det kan man vidst godt forstå ;)




Ha´en skøn dag derude


J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar