tirsdag den 18. juni 2013

En travl forlænget weekend i det fynske


GO´ MORGEN DERUDE :D

Har I haft en god weekend?-- og god start på ugen?

Jeg beklager stilheden på bloggen, men mine dage 
(og weekender) er booket fuldstændig op ! 

Jeg har holdt en DEJLIG og meget TILTRÆNGT weekend i det fynske.
_________________________________

Jeg kom hjem til Fyn sent torsdag aften, med toget...! 
- og det betød, at jeg kunne sove længe fredag og arbejde lidt hjemmefra, men det blev også til et par timers afslapning på sofaen, i selskab med en masse fjernsyn.

Da Søren kom hjem fra arbejde, 
stod resten af aftenen på koncert i den FYNSKE LANDSBY.

Der var romantik i luften ;)



Koncerten bestod af 3 individuelle koncerter...

Først underholdte skønne MARIE KEY 
- i ca. en times tid!

Dernæst var der en lille pause, så man kunne få tanket op ;)

Klokken 21.15 gik min yndlingssolist - MADS LANGER på scenen
Han spillede i lidt over en times tid..
SÅ FANTASTISK!!.


Klokken 22.30 blev det TIM CHRISTENSEN´s tur
- han gav en kanon koncert, i 1,5 times tid...

Da TIM C. (tilsyneladende) begyndte at spille sit sidste nummer, 
bevægede vi os stille og roligt ned til bilen (for at undgå kaos)

MEN det skulle vi ikke have gjort!! 
- pludselig invitere Tim C. , Mads Langer op på scenen

(Det resultere i, at vi løber alt hvad vi kan tilbage
- men vi måtte nøjes med, at få pladser til højre for scenen)

De sluttede hele koncerten af med en duet på nummeret
 "Silverflame" !
(som de også har synget sammen, på Rigshospitalet)

WOW, en smuk afslutning, på en helt igennem skøn koncert -
i fantastiske rammer!

______________________________

Lørdag - stod på arbejde i Companys, i Rosengårdscentret

Her kan vi i øjeblikket slukke tørsten mens du shopper,
du får nemlig en gratis VITAMINvand ;)

Jeg endte med at købe denne fine halskæde fra BY DIDDI
Prisen er omkring 400 kr. 

Da jeg fik fri fra job - tog jeg direkte hjem til mine svigerforældre


Sørens søster Stina og hendes kæreste Christian,
 var hjemme på besøg - de bor til daglig i København

Vi fik det lækreste mad  - og fik hygget en masse :D 
Dejlig aften i Brylle
______________________________________________

Søndagen stod på endnu mere hygge!

Fra kl. 10-15.30 var jeg på besøg hos min svigerinde og bror 
- og min dejlige nevø og niece!!
!! Se hvor lækre de er :D

Det var nogle utrolige hyggelige timer, som jeg virkelig sætter pris på!!

Klokken 17.00 var vi inviteret til middag hos 
-  vores søde vennepar FIE og MIKKEL (og søde VICTORIA)

Her grillede vi og Fie havde tryllet i køkkenet (som altid)!
Vi fik også leget en masse med deres søde lille pige Victoria :D

Vi kom først hjem kl. 23 - efter en utrolig hyggelig aften!

___________________________________________

Mandag - havde jeg fået fri fra Instituttet, da jeg skulle til Sønderborg med min mor
 - dog under triste omstændigheder 
(Vi skulle til bisættelse af vores kære ven Niels Soling Rasmussen)
Det var hårdt, men utrolig smuk! - solen skinnede og fuglene sang!

Efter bisættelsen, havde vi besluttet os for, at besøge Niels´s absolutte yndlingssted 
- nemlig Hotel Baltic! 

Selvom vi var triste efter at have sagt farvel, 
vidste vi, at besøget lige ville være
 i Niels´s ånd

 Han har flere gange taget os med på Hotel Baltic

Hotellet er gammelt og smukt

Vi fandt en plads, med "udsigt" til havet
(Vi kunne i hvert fald ane vandet, igennem de franskedøre)

Vi bestilte selvfølgelig "SOLING anretning"
 - som er en menu til ære for Niels! 
 Menuen havde han selv sammensat,  
med alle de ting han bedst kunne li´ :D
( han var en æresgæst på hotellet)

Vi bestilte kun en enkelt Soling anretning
- da der er mad nok til 2 pers.

Første ret bestod af:
 " Marinerede hvide sild med hjemmelavet karrysalat"

Næste ret bestod af: 
"Røget laks med lun røræg"

Tredje ret bestod af 
"Mørbrad a la creme med hvide kartofler og surt"

Den fjerde og sidste ret bestod af: 
" 3 små stykker ost, hjemmesylt og ristede rugbrød"

 Efter frokosten, gik vi ned til vandet....

.... og sendte alle vores tanker til Niels! 

Mandag aften kørte jeg tilbage til København...


Det har været en utrolig dejlig og travl weekend <3 

Håber at I alle får en SKØN tirsdag :D

Vi læses ved ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar