mandag den 3. juni 2013

Travl uge på Instituttet for Fremtidsforskning

God morgen derude ;)

Så blev det mandag
og jeg kan se frem til en ny spændende uge 
MEN jeg kan også se tilbage 
på en MEGET TRAVL 
uge på Instituttet! 

#Mandag# sad jeg hele dagen ved computeren, 
men jeg følte ikke, at jeg kom nogen vegne :S 



#Tirsdag# stod på konference fra kl. 11.30-20.00:
>CIFS (Copenhagen Institute for Futures studies) 
"Executive konference"
 " How intelligent cars will transform society and economy"


Det blev afholdt på Bredgade - ved TESLA!

TESLA - er det nye hurtigst voksende 
elbilfirma i Danmark
(de står til at omsætte mere pr. m2 butikslokale i DK, 
end Apple Store omsætter pr. m2 på Fifth Avenue i New York)



Hovedtemaet var fremtidens by, store tekniske revolutioner er på vej, bilerne bliver mere og mere intelligente og ultimativt selvkørende, konsekvenser for infrastrukturen, bosætningsmønster, ejendomsmarkedet, arbejdslivet, detailhandlen, kommunerne, samfundsøkonomien etc. etc.

Jeg stod for lidt af hvert
- hjalp til med workshops, bød folk velkommen, tog billeder etc. 


 Jeg havde forresten min nye halskæde 
fra Moss Copenhagen på ;)

#Onsdag#havde jeg mit første møde, 
på vegne af Instituttet...


 Nordea  har til huse,
i et utrolig flot byggeri! 
- strandgade 3


Jeg havde møde kl. 14.00 - 
 med Kenneth Maack Rasmussen, fra Nordea

Jeg ankom lidt for tidligt, 
og opholdte mig derfor i disse lækre stole



Jeg var egentlig ikke så nervøs, bare spændt!

Da Kenneth ankommer, meddeler han, 
at vi skal op på den aller øverste etage... 

(da jeg bliver svimmel af elevatorkørsel, 
pga. mit overfølsomme balanceorgan, 
var vi nødsaget til at gå - MANGE etager op! )
"god start" :P 


Men turen op var alletiders 
- da bygningen er utrolig moderne og
arkitektonisk veludført

Kenneth havde booket "penthouse" mødelokalet, 
(180 grader panorama udsigt, over Christianshavn (kanal)

Det resulterede i et utrolig positivt møde
- som varede næsten i 2 timer! 
Fedt fedt fedt! 



#Torsdag# deltog jeg i endnu en konference
RFID konferencen 2013: 

" Fødevarersikkerhed og - sporing"

Det blev afholdt på det flotte IT- Universitet, i København


Jeffrey Scott Saunders, projekt manager på Instituttet for Fremtidsforskning, skulle holde et foredrag om "fremtidens forbruger, indblik i de hotteste trends fra hele verden, og bud på, hvad de/det betyder for vores samfund"
Spændende!!!
____________________________

Som I nok kan fornemme, har det været en utrolig lærerig uge i praktikken! 
Jeg nyder virkelig at være en del af Institutte. :D

NU vil jeg tage fat på endnu en uge ;)

Ha´ en dejlig MANDAG


Ingen kommentarer:

Send en kommentar