torsdag den 6. juni 2013

OPSKRIFT PÅ LÆKRE KNÆKBRØD





God morgen derude :D

Har I sovet godt?

Igår bagte jeg lækre knækbrød og 
da jeg har fået flere forespørgsler på opskriften, får I den lige her ;)


KNÆKBRØD - med masser af kerner

Opskrift:

2 dl. Havregryn
1 dl. Seasamfrø
1 dl. Hørfrø
 1 dl. Solsikkefrø
1 dl.græskarkerner
1 dl. Femkornsblanding
2 dl. Speltmel
2 dl. Vand
 1 dl. Rapsolie
1-2 tsk. salt
1 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:

Ca. 1,5- 2 bradepander
 (hvis I som mig, bedre kan lide knækbrødene lidt tykke, 
er der kun til 1 bradepande)

Tænd ovnen på 180 grader varmluft
Alle frø, mel, bagepulver og salt røres sammen.
Tilsæt vand og olie. Rør til en jævn dej.
Del dejen i to portioner. 
Rul hver portion ud mellem to stykker bagepapir. 
Skær hver portion i ca. 20 firkanter. 

For tykkere skiver, deles dejen ikke i 2 portioner, men bruger hele portionen til en enkelt bradepande. 

Bages i 15-18 min. 

(25 min. hvis I har valgt en lidt tykkere udgave)


GOD FORNØJELSE ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar