onsdag den 5. februar 2014

PERCH´S TEA ROOM // COPENHAGEN


Igår havde jeg tidligt fri fra job og var i den heldige situation, 
at jeg var blevet inviteret på café, med søde Eva kl. 12.30. 
Hun havde bestilt bord på den hyggeligste café 
- PERCH`s tea room nær Strøget. 



 A. C. Perch har eksisteret i over 100 år 
(oprindeligt var det købmanden Niels Brock Perch der grundlagde 
en tebutik, som stadig er beliggende samme sted
- nemlig på Kronprinsensgade 5 i København). 
De har over 150 kvalitetsteer at vælge imellem.

 Stemningen var helt særlig, 
lige fra man trådte ind af døren, fornemmede man
det her meget specielle univers... 
Hos Perch holder de stadig fast 
ved de gamle dyder og tiltaler en "dem" og "de",
hvilket også er med til at præge stemningen ;) 




Udover en kande valgfri te, fik vi 4 engelske fingersandwich 
med laks, æggesalat, skinke og agurk
Jeg valgte en grøn te med lemon og ingefær
- den skal jeg helt sikkert have købt et par poser af! 
(pris for menu pr. person 150 kr.)

Vi sluttede af med scones, 
marmelade, lime curd og clotted cream. 
(omkring 100 kr. for 2. person)

I alt omkring 400 kr. for to personer

Det var den hyggeligste formiddag/middag med masser
af tøsehygge, velsmagende lækkerier og lidt (tiltrængt) SOL. 
Det er helt sikkert et sted jeg vil anbefale andre og 
jeg skal med sikkerhed hen og købe lidt te her i weekenden.

Håber at I får en skøn torsdag :)



2 kommentarer:

  1. Ih, hver gang jeg ser billeder derfra, ser det så fint ud - måske man skulle prøve det på årets KBH-ferie.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt at du skal gøre Anne :D Det er virkelig hyggeligt!!

      Slet