lørdag den 11. oktober 2014

NORDIC SPA - HIMMERLAND //anmeldelse


Som mange af jer nok ved, 
så var jeg for 3 uger siden på 
Volvo weekend i Himmerland
med min kærestes arbejde.
____ 
I dette indlæg vil jeg derfor anmelde min oplevelse
af Nordic Spa - Himmerland


Jeg havde sat hele lørdagen af til spa - 
og NØJ, HVOR VAR DET LÆKKERT!!! :D

Det koster 150 kr. for indgang til spaområdet
og man starter med at få udleveret badekåbe,
håndklæde og slippers.


Selv omklædningsrummet var tip top! 


Jeg ventede kort tid, i dette hyggelige loungeområde
hvor man fik hyldedrik og kunne læse diverse sladderblade.


Jeg havde nemlig bestilt en tid til fiskespa
- hvilket var meget grænseoverskridende! 

Men efter 1 times tid, 
var fødderne fine og dejlig bløde...
Det kostede kun 99,- da behandlingen var
på tilbud den weekend. 

Derefter gik jeg nedenunder


Spaområdet er nemlig delt op i to etager...

Nedenunder var der al verdens bassiner!  

Kneipp kanal - var det første bassin jeg prøvede.
Her går man stille og roligt igennem 35 graders varmt vand
og dernæst 17 graders koldt vand - oven på forskellige størrelser sten
der masserer fødderne. Virkelig behageligt!
Dernæst hoppede vi i et helt traditionelt 
boblebad - med 38* varmt vand og bobler
som masserede hele kroppen. 


Efter at have fået varmen i boblebadet, hoppede vi 
i Saltbassinet. 
Det var klart den største oplevelse, da bassinet var fyldt op med salt fra det dødehav - så man flød rundt i bassinet. Det var skønt at mærke at man var i en form for vægtløs tilstand - og at salten arbejdede sig ind i huden

(nogen synes dog, at salten sved for meget på huden) 

Efter 20 min i saltbassinet 
hoppede vi ind under en kold bruser... 


...og dernæst ned i 
Relax bassinet 
som var 34* grader varmt.
Rumklangen havde en beroligende effekt
og man faldt hurtigt til ro i det mørke rum.

Jeg havde købt muddermaske, ansigtspeeling,
2-trins hårkur
 og en lækker body saltscrub. 

Det var "gør-det-selv" behandlinger, som man kunne tilkøbe. 
Jeg gav omkring 400 kr. for alle 4 behandlinger. 


Gør-det-selv behandlingerne anbefalede de, at man foretog inde i deres 
 Biosauna. 
(Biosauna, er en sauna fyldt med tyk damp som bl.a. åbner porerne i huden)

Efter de forskellige behandlinger,
nød jeg solen ude på deres store terrasse
og var også en tur inde i deres Finske sauna
(hvor der var sauna-gus)


Jeg sluttede dagen af i deres udendørs boblebad,
hvor solens stråler varmede skønt :D

Det kan klart anbefales at drage en tur til 
HIMMERLAND SPA OG GOLF RESORT! 

 Jeg (vi) havde i hvert fald en rigtig fin oplevelse
som ikke kostede en bondegård ;)

Besøg evt. deres hjemmeside her


1 kommentar:

  1. Saunas are wonderful. Agree along with you. Superior for wellbeing and spirit. saunajournal.com

    SvarSlet