tirsdag den 30. september 2014

OPSKRIFT - DAIM ISLAGKAGE


    For et par uger siden, var vi til indflytterfest hos vores søde vennepar, Nicoline og Brian - i Odense. 

Her fik vi den lækreste Daim islagkage og jeg bliver simplethen nødt til at dele opskriften med jer ;)


Daim islagkage(6-8 personer)

Bunden:
- 100 g. sukker
  4 æggehvider
- 150 g. hakkede mandler og hasselnødder

Fyldet:
 - 3 dl. piskefløde
- 3 æggeblommer
- 100 g. sukker
- 2 Daim á 50 g. (4 små eller 2 store)


Fremgangsmåde:

Bunden
 
 -  Mandlerne hakkes fint. Hviderne piskes stive, sukker tilsættes og mandlerne vendes i til sidst. Massen hældes i en springform og bages ved 170 grader i 1 time. Dernæst lader du bunden køle af på en rist.

Fyldet/iscremen

Pisk æggeblommer og sukker rigtig godt.
Bland de knuste Daim i (gem lidt til pynt), pisk fløden til skum og vend den forsigtigt i. Vend den afkølede kagebund ud af formen, rens formen og beklæd formen med bagepapir.Dernæst læg bunden tilbage i formen (oven på bagepapiret) og hæld fyldet/iscremen over bunden.

Stil islagkagen i fryseren
(gerne dagen før den skal spises)

Pynt med friske hindbær og knust Daim.

 - enjoy!

(Jeg har tænkt mig at prøve at lave én,
her i forbindelse med min fødselsdag i oktober
- så skal jeg nok lige fortælle jer om det lykkedes)

:)




 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar