torsdag den 3. maj 2012

Hyggelig shopping i Silkeborg


Som lovet igår, vil jeg i forbindelse med vores ferie i Søhøjlandet, vise jer de ting jeg købte, på vores shopping tur i Silkeborg :)


Fredag tilbragte vi hele formiddagen i Silkeborg, og det bød på lidt shopping. 

Den første butik jeg faldt for, var en lille sko butik ved navn PRETZ - beliggende på Søndergade 8, i Silkeborg. 

Her fører de mærkerne: UGG - Shoe biz - Plakton - Cashott - Wonders - Vagabond - Dockers - Clarks - Hice - Nude - Angulus - Paul Green - Blink - Billi Bi


Jeg faldt for et par sorte ruskinds Vagabond ballerinaer med plateau hæl. Heldigvis var der lige et enkelt par, tilbage i min størrelse. Jeg har tit svært ved at finde sko, når jeg kun bruger i mellem str. 35/36 - Så jeg var heldig!




Style: Gaga

Str. 36

Pris: 499.95



Yderside i ruskind, inderside i tekstil, indersål i skind. Ydersål i sort gummi. Plateauhøjde på bagsiden, ca. 6 cm., foran ca. 4 cm. 

Jeg tror på, at det bliver denne sæsons yndlingsballerinaer. :)


De andre ting jeg vil vise jer, er fra en super lækker forretning - Gods og Guld - beliggende i Søndergade 19, i Silkeborg gågade. Butikken byder på alt lige fra mærkerne : Jeanne d arc living, Ib laursen, Ludvig og co, Accantus, Madame Stoltz, Lisbeth Dahl, Cayenne, Sia, House doctor, Maileg, Badeanstalten,Green Gate etc. Butikken har en fantastisk atmosfære og butikken bugner med ting, lige i min stil... :) Hvis I nogensinde kommer forbi Silkeborg, så ta´ lige et smut forbi butikken. 
På trods af, at jeg kunne have købt hele butikken, begrænsede jeg mig til kun at købe to ting.

Den første fine ting, som jeg købte i butikken Gods og Guld, er denne søde lille Ib laursen vase. Den passer lige til et par frisk plukket blomster, jeg er især vildt med mønsteret på vasen.. 


8 cm høj

Se det fine mønster rundt i kanten... 


Den var på tilbud til kun 25 kr.

 Ib Laursen ApS er at af Skandinaviens førende trendsætter indenfor brugskunst, interiør/eksteriør. Sortimentet spænder bredt, og giver dig utallige muligheder, for at skabe din egen stil, både indenfor og udenfor. 

Gå på opdagelse i alle de smukke ting.. og bliv inspireret: 


Jeg var også tæt på at købe dette fine bogstav fra Jeanne d arc living, i hvid patineret træ til kun 129.95 kr.  
Men jeg måtte desværre begrænse mig...

Den anden ting jeg fik fingrene i, er denne fine globus by Margit Brandt. Jeg har længe gerne ville have en globus, men ingen har været faldet i min smag - før jeg fik øje på denne...


Prisen var 339 kr. 

Jeg er vild med stilen... det sort/hvide blandet med det metal agtige look. Endvidere er det også en fin detalje, at det er fra modens (desværre afdøde) Dronning, Margit Brandt. 
MARGIT BRANDT - HISTORIEN

Historien om Margit Brandt begyndte i 1960’ernes Paris, hvor hun som nyuddannet designer tog til for at finde udfordringer, der kunne matche hendes store ambitioner. I modens hovedstad blev hun hurtigt tilbudt en læreplads hos den legendariske mester, Pierre Balmain, som var kendt for sit elegante og sofistikerede design.

Margit Brandt havde en ny og innovativ tilgang til hendes metier, som sammen med hendes stilsik- re design hurtigt vakte opsigt og anerkendelse i designkredsene i Paris. Dette medførte, at endnu en spændende jobmulighed åbnede sig for Margit Brandt – denne gang hos den legendariske svær- vægter indenfor fransk couture, Louis Féraud. Dermed indgik Margit Brandt i det designteam, som var den parisiske elites foretrukne igennem 60’erne.

Tiden hos de to top designere i Paris, gav Margit Brandt den erfaring og øgede tillid til, at hun følte, at tiden var inde til at realisere sin drøm om at skabe sit helt eget tøjmærke sammen med sin mand, Erik Brandt.

Drømmen blev en realitet i 1965, da Margit og Erik Brandt introducerede deres mærke, B-age, under modeugen i København. Kollektionen vakte stor opsigt i og med, at Margits designs var uhørt korte og pasformen meget tætsiddende set i forhold til samtidens designere. Med sit design ramte Margit et hidtil negligeret kundesegment indenfor moden, hvorfor hun hurtigt fik en dedikeret og loyal forbrugerskare af unge visionære kvinder. Margit Brandt blev således det foretrukne mærke blandt en hel generation af unge kvinder i Skandinavien.

Den internationale modeverden fik ligeledes hurtigt øjnene op for Margit Brandts nye og trendsæt- tende design, hvilket straks skabte en global efterspørgsel efter mærket. Margit Brandts designs kunne således købes i de mest populære og eksklusive tøjbutikker i verden, herunder de berømte stormagasiner Harrods, Selfridges, Bendels, Saks og Bloomingdales osv. Endvidere blev der åbnet egne Margit Brandt butikker i en række byer, heriblandt Paris, Barcelona, Tokyo, San Francisco og naturligvis også i New York og London.

Op gennem 60’erne, 70’erne og 80’erne var Margit Brandt en verdenskendt og global designvirk- somhed. Og på trods af, at Margit Brandt hovedsagligt er berømt for hendes trendsættende dametøj, har hun også designet lingeri, badetøj, børnetøj, smykker, brugskunst, møbler, kosmetik, solbriller og designer ure.

I de sidste to årtier har Margit Brandt endvidere været involveret i flere unikke projekter; særligt i USA og Japan. Men også i Danmark har hun sat sit præg ved at designe dragterne til danske atleter ved to Olympiske Lege samt Det Danske Flyvevåbens nye gallauniform.



Min dag står på følgende.... 


Idag skal jeg lave en masse forskelligt. Jeg starter dagen med at skrive lidt videre på min afsluttende opgave.... 


Dernæst kommer min niece/svigerinde og bror på besøg (så skal der grilles og hygges i haven, i det meget fine vejr). 




Jeg slutter dagen af sammen med min søde veninde Signe - hvor vi vil kigge forbi Odense gågade da der er "Open by Night" med gode tilbud ,helt til kl. 22....



NYD solen!! - God torsdag derude ;) 

2 kommentarer: