lørdag den 19. maj 2012

..marimekko og stjernen fra Helsinki

I mit sidste indlæg fra Helsinki, skrev jeg om to ´designer´ting som jeg bare måtte hjembringe fra Finland. Se evt. indlægget " World Design Capital 2012" - find det under blog-arkiv (til højre på siden) Jeg nåede heldigivs at få købt dem begge, inden afrejse - hvilket jeg er utrolig glad for :) 


 Den første af tingene jeg faldt for, var under vores besøg i ´Design Forum Finland´, på vores 4 dag i Helsinki. Her var der al verdens former for kunst og lækkert finsk design, men jeg blev forelsket i noget så specielt, som en lille hvid keramik stjerne...

Af kunstneren ´Anneli Sainio´
Den anden ting som jeg blev vild med, var en lille kop/skål, fra det kendte finske brand marimekko.
marimekko er kendt for sit karakteristiske blomstermønster
Men jeg faldt for noget helt andet...
Jeg faldt for denne kop, med asymetriske prikker
Lækkert mix
Begge tingene har fået en fin plads, på en lille hylde i stuen
De vil pryde stuen og minde mig om hvor god en tur vi havde, til Helsinki <3

<3
<3

Rigtig god lørdag til jer alle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar