torsdag den 19. juli 2012

En tur på "Grenen"

Hej Folkens ;)

Så blev det torsdag, og weekenden banker så småt på døren. 

Idag vil jeg blogge om vores hyggelige morgentur, ud hvor de to have mødes - nemlig Grenen i Skagen.

Grenen nord for Skagen er spidsen af Skagens Odde. Grenen dannes af sand, der af havet transporteres nordpå langs hele Jyllands vestkyst og Odden vokser gennemsnitligt med ca. 10 meter om året i nordøstlig retning mod Sverige.
Ved Grenen mødes to have - Skagerrak og Kattegat, og det kan ses på bølgerne, der kommer fra hver sin side, dette skaber voldsomme strømforhold hvilket gør det er strengt forbudt og forbundet med livsfare at bade der. Man kan dog godt soppe og prøve at stå med en fod i Skagerrak og en fod i Kattegat, som vi gjorde ;)


Det var en sen morgen, hvor vi besluttede os for, at cykle ud til toppen af Danmark -  "Grenen". Der er omkring 3-4 km. fra vores sommerhus, så det tager ingen tid på cykel. Selvom vi har været der uendelig mange gange, så var det spændende, nu når lille Sofie skulle med derud og ikke mindst hendes tur med "Sandormen".

Her tog vi Sandormen ud til selve "Grenen" - koster 25 kr. pr. person og kører hele tiden
Køen er altid lang om sommeren

Altid mange mennesker der skal se spidsen
Vejret var lidt trist...
'
Her står jeg på toppen af Danmark - det nordligste punkt, i vores lille land, hvor havene mødes.
Midt i det hele, dukkede denne lille fætter op

Den svømmede ind mod land
Vi så den lille sæl - helt tæt på
Den er godt nok sød
Den lå bare og kiggede på os :)

Mor fik testet gummistøvlerne
Virkelig smukt når havene mødes

Vejret var koldt - men utrolig smukt! Se himlen, så fascinerende! 

Jeg skulle også lige tjekke om mine gummistøvler holdte tæt ;) 
Endnu et par billeder af den søde lille sæl..
Lille sød basse ;)

Mine forelskede, pjattede forældre ;) <3 
Hygge 
Vi fik taget en masse billeder
Det var en smukt kold morgen/formiddag
Nød at gå langs vandet
Tror min far drillede ;)
Farmor og lille Sofie hygger
Sofie virkede til at kunne lide at køre med Sandormen

Sofie og hendes mor nød turen "Grenen"
;)
Hygge hygge

Det var en utrolig hyggelig tur - og det kan klart anbefales at tage ud på "Grenen"

Så er vi ved at være igennem de fleste billeder fra Skagen - MEN der er stadig til et par indlæg endnu ;)  Imorgen vil jeg blogge om Søren og min køretur til Råbjerg Mile og den nærliggende strand. 

Idag skal jeg igen på arbejde i Companys - dog helt til kl.20.00 , så det bliver en laaaaang dag! Jeg kan efterhånden godt mærke kombination af oprejst stående arbejde i mange timer, og cykelturen på 12 km hver dag.- bliver godt med fri på lørdag og søndag :)


Ha´ det skønt derude


Knus herfra


2 kommentarer:

  1. Sikke en masse fine billeder og hvor er den sæl dog sød :)

    Skagen er vildt hyggelig, får rigtig meget lyst til at komme tilbage, sidst jeg var der, så Grenen ud som på dine billeder - crowded og gråt ;)

    SvarSlet
  2. Tusinde taaak og tak for din kommentar - er så hyggeligt :)

    - Ja, den sæl var virkelig bedårende og den blev ved med at svømme ud i vandet og tilbage på land igen :)

    Skagen er et fantastisk sted - selvom jeg er i Skagen flere gange om året og har været det siden jeg var lille - så bliver man aldrig træt af Skagen ;) Du må hellere komme en tur derop igen, så må vi håbe at vejret er lidt bedre - når/hvis du besøger Grenen igen ;) Det er lidt sjovere når solen står højt på himlen :)

    Mange knus fra Katrine

    SvarSlet