onsdag den 22. august 2012

DAGENS OUTFIT - Aarhus kulturby 2017

God morgen Bloggen :)

Så blev mit internet i lejligheden ENDELIG lavet. Jeg har ventet i 2 uger på en elektriker, da der har været lynnedslag omkring min lejlighed som havde ødelagt internetstikket og min router. Men nu virker det og det betyder også, at jeg vil begynde at blogge MEGET MEGET mere!!! ;)

Indlægget idag, kommer til at omhandlede min meget laaaaange dag igår. Jeg stod op ved en 6.30 – da jeg allerede skulle være på TEKO  kl. 8, for at stille vores stand op til eksamen. Kl. 9 skulle vi fremlægge for et lærerpanel og vi blev de heldige vindere ud af 20 grupper, der blev udvalgt til at skulle udstille i ´butiksvinduer´i Mejlgade, Aarhus C i forbindelse med arrangementet idag - hvor Aarhus dyster om, at blive udvalgt til Kulturbyen 2017. Det var selvfølgelig en meget glædelig nyhed og i går aftes gik turen derfor til Aarhus.
Pernille og jeg kørte mod Aarhus omkring kl. 16.30


Projektet: In Sync

Med afsæt i oplæg, kildemateriale og egen research, skulle vi udtænke/retænke et produkt, en proces, et koncept eller en formidling af et budskab, der gør livsstilsbranchen mere holistisk, dvs. ansvarlig i relation til anvendelse af materialer, produktionsmetoder, kommunikation, etik og økonomi.Projektet afsluttes med en fernisering, hvor proces og idé visualiseres, som en form for installation.

 Vores projekt omhandler STENMEL:

STENMEL er noget der består af 85 % calciumcarbonate (sten) og 15 % High Density Polyethylene (naturlig form for lim)

Eks. Hvis man har en bog lavet af stenpapir - kan du evt. tage den med i bad, da den er 100 % vandafvisende. Hvis du prøver at brænde den, sker der ingen ting. Du kan også smide den i skoven, så vil den blive opløst i løbet at 7 måneder. Intet mindre et meget spændende materiale ;) 

Vores idé er, at implementere stenmel i livsstilsbranchen som en erstatning af blandt andet plastik. Vi ville også gerne se om man kunne producere tøj af stenmel. Rent teknisk kan stenmel gå i forbindelse med celuose og polyester - så mulighederne er mange.

Vores inspiration kommer fra denne youtube video:

IN SYNC er også et projekt, der synkroniserer os med tidens DESIGNBEGREBDer er design i alt, i artefakter, oplevelser, strategier, processer, business idéer og kommunikation.
IN SYNC -  rethinking design + business er et projekt der tager pulsen på TIDSÅNDEN og dermed gav os indsigt i og en mulighed for at dykke ned i ét af de områder LIVSSTILSBRANCHEN
har fokus på - i 2012 er det ANSVARLIGHED. Kort sagt skulle vi være IN SYNC med tidsånden og livsstilsbranchen.



MEN først hyggede vi rundt i Aarhus (Pernille gav mig en lille rundvisning)


Vejret var fantastisk
DAGENS OUTFIT 

Cardigan - Saint Tropez
Kjole - Day Birger et Mikkelsen
Leggings - Saint Tropez (ny efterårsvarer i butikken)
Hårbånd - H&M

Humøret var højt

Rigtig højt ;P


Mejlgade 
Min veninde Pernille - som også studerer på TEKO (indkøb)

RE-THINK
 Vores projekt har taget udgangspunkt i Mejlgade 
Vi fandt en cool væg


Pernille bor i Aarhus, så kender mange steder
F.eks. dette lidt specielle sted... 
Mange hyggelige steder i Mejlgade

 Søde Pingo <3
Super fint - lige midt på gaden



MEJLGADE 38, Aarhus C


Så ankom vi til der hvor vi skulle udstille

Rigtig flot facade - med store vinduer



 Centralt i Mejlgade


 Vi skulle udstille i det vindue, hvor jeg står

 Er VIA University College´s lokaler
Så kom vi indenfor
Vores ting lå klar til, at blive opstillet

...og så gik jeg igang med at fordele 25 kg stenmel
Det har en helt speciel konsistens

 Fik også lagt sten, muslinger og selveste stenpapir
Så blev jeg færdig (dog uden bordet og computeren) hvilket var lidt ærgerligt

Kvaliteten af billedet er desværre forringet - men sådan ser vores vindue ud ;)

"Vores" vindue er det længst til højre


SÅ blev vi færdige ;)

Pernille kørte med hjem til Herning (så slap hun for at tage toget meget tidligt idag) Vi kom først hjem da klokken var tolv, så vi er lidt trætte idag - men rigtig glade over vores fine vinduer som idag skal fremvises til en international jury (bestående af 17 personer) ;) Vi krydser fingre for, at Aarhus bliver valgt som kulturby 2017.

I må ha´ en skøn onsdag ;)

Knus - herfra det regnfuldte Jylland





Ingen kommentarer:

Send en kommentar