tirsdag den 1. januar 2013

NYTÅRSTALEN 2012/2013



Kære læsere...

GODT NYTÅR!! 

Jeg håber at I alle er kommet godt ind i det nye år?


Året 2012 bød på lidt af hvert.....- det er nu blevet tid til at se tilbage på det forgangne år...

Starten af 2012 handlede min hverdag mest om skolen og tiden gik med at få lavet den afsluttende opgave på mit studie. Men midt i al opgaveskrivningen, fandt jeg en perfekt overspringshandling - nemlig bloggen. Min blog BY BORK åbnede op i slutningen af april og den har vist sig at være det helt rigtige for mig. Jeg bruger meget tid på bloggen og jeg værdsætter at der er SÅ MANGE der gider læse med derude ;) 

I sommers, mere præcis d. 20 juni kl. 13.00 kunne jeg ånde lettede op, da jeg endelig fik min første uddannelse  " Designteknolog - med speciale i branding og marketing management". Eksamenen gik heldigvis fint, selvom jeg havde haft svært ved at få skrevet opgaven helt færdig. Jeg sluttede juni af med et brag, da jeg d. 24 juni, havde inviteret en masse dejlige mennesker hjem til mine forældre, som fejrede mig med manér. 
Resten af sommeren bød på arbejde i de forskellige tøjbutikker samt en fantastisk "roadtrip" til Frankrig (Vence, Nice og ST. Tropez) sammen med min dejlige kæreste. Det var 17 dage med uforglemmelige oplevelser. Jeg sluttede sommeren af med 14 fantastiske solrige dage, i mine forældres sommerhus på toppen af Danmark, nærmere bestemt Skagen - sammen med hele familien.... 

Efter sommerferien startede jeg d. 13 august på min nye uddannelse, " PBA grad i Business & Design" - som også udbydes på TEKO//skandinaviens største design og business skole, i Herning. Selvom det første halve år på det nye studie har trukket nogle tænder ud, så har jeg ikke været det mindste i tvivl om, at det er dét helt rigtige.... :)
Nu er der kun 1 år tilbage af min uddannelse, og jeg skal nu til at tænke på hvilken kandidat jeg ønsker at læse videre på. Indtil videre står ønsket om en kandidat i Designledelse - på Odense Universitet og Kolding Designskole, meget højt på ønskelisten ;)

Det blev også året hvor jeg kunne føje endnu et job på cv´et. I oktober blev jeg kontaktet af TEKO´s kommunikations afdeling, da jeg var blevet udvalgt til at udarbejde TEKO´s mediestrategi. Dette har allerede været et utrolig spændende forløb - og jeg ser frem til benhårdt arbejde i 2013.
  Oktober måned var også måneden hvor jeg fyldte 24 år. I den anledning holdte jeg hele 4 fødselsdage -  fødselsdage, som jeg sent vil glemme ;) Tak for alle jeres hilsner samt fine fine gaver.

Men 2012 har også budt på modgang. Jeg kæmper en daglig kamp med mit helbred, og december måned blev desværre ingen undtagelse. December måned blev en tid på sygehuset og mange timer i kørestol. Men nu går det heldigvis fremad, grundet effektive laser behandlinger,..- så selvom der er lang vej endnu, så er der håb og lys forude. Jeg sender en tanke til alle jer, der også kæmper i hverdagen. 

I den forbindelse har jeg taget en stor beslutning. Jeg har besluttet mig for at flytte hjem til Odense, allerede her om 4 måneder (d. 1 maj) ... Jeg har måtte indse at min livsstil bør ændres -  Jeg har nu pendlet flere gange om ugen, i over 2,5 år - mellem Odense og Herning, boet 9-10 steder og med mine 3 jobs, arbejder jeg ALTID ;)  Det er blevet tid til at få en base, og stresse lidt ned. Heldigvis er dette muligt, da jeg kun skal have 4 måneders undervisning i det nye år, (fra jan-maj). Dernæst står den på 3 måneders praktik - hvorfor jeg nu søger praktikplads i Odense. Efter praktikken skal jeg kun have 2,5 uges almindelig undervisning, da jeg fra aug- nov skal udarbejde min afsluttende opgave....! Jeg ser meget frem til at flytte tilbage til Odense, tilbage til mine venner/veninder, familie og ikke mindst tilbage til min kæreste Søren. Dog kommer jeg til at savne Herning frygtelig meget - ikke mindst alle mine dejlige bekendtskaber.

Det nye år....
2013 bliver et år med en masse ... - nye og store udfordringer... dette gælder både på mit studie, på mit nye job, den kommende praktik samt mht. mit helbred. Det bliver et år fyldt med masser af flytterod, min 25 års fødselsdag i oktober, lange dage med opgaveskrivning, et nyt familiemedlem (nevø), og en december hvor jeg forhåbentlig kan runde året af med, at være færdiguddannet på TEKO. 

Det bliver et år fyldt med forandringer og jeg er mere end klar...  

Året har 365 dage; det er ens for os alle, men hvor virker det forskelligt, når man er barn eller ung, og når man som jeg, efterhånden er blevet voksen. Som barn var der er såå langt til juleaften, der var et helt år til ens fødselsdag og der var evigt langt til sommerferien.  Nu synes jeg bare at tiden flyver hurtigere og hurtigere afsted; det har næsten lige været sommer, så bliver det nytår igen og igen og igen.... Dog, uanset hvilken alder man har, vil et nyt år altid være mulighedernes år,.....

Lad os gå ind i det nye år med bevidstheden om, at vi alle kan være hinandens nærmeste. 
Gud bevare jer alle;
GUD BEVARE DANMARK

2 kommentarer:

  1. Allerkæreste Katrine
    Jeg har først nu fået læst tin nytårstale, det lyder, som os blogfølgere ved, som et hektisk men godt år! Selv lider jeg af store smerter i ryggen som ingen kan sige mig hvad er og derfor er jeg nu førtidspensionist. Jeg synes din blog er meget god til at vise rundt fra alle steder, det er jeg rigtig glad for da jeg ikke længere selv kan komme omkring. Jeg glæder mig meget til foråret går i gang hvortil du forhåbentlig kommer med en indlæg om dets MUST HAVES. Tak for dine levende kniv-skarpe og levende billeder som giver mig lidt at se i min hverdag! Det ville være rart med flere skovbilleder når vejret sætter ind igen, hvis det er muligt?
    Kærligst, Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise

      Godt nytår!

      Tusinde tusinde tak for din skønne "kommentar". - den var virkelig forfriskende og dejlig varm ;)
      Det gør mig meget ondt at høre. Hvor længe har du døjet med det? Livet er ikke altid som man havde forestillet sig det, men man må leve med/eller uden det man har,...- så jeg håber du holder humøret og modet oppe.!
      Jeg ser også frem til foråret og du skal nok få en masse "Must haves" ;) og skønne billeder fra skoven. Har du set det indlæg, som er fyldt med billeder fra skoven? - og er det noget i den stil du tænker?

      Håber inderligt, at de en dag finder frem til dine store smerter i ryggen! - jeg sender de varmeste tanker ******

      Mange hilsner fra Katrine

      (Tak fordi du læser med)

      Slet