søndag den 12. maj 2013

MORSDAG D. 12 MAJ



 Min mor betyder al verden for mig
 og hvilken bedre anledning er der end idag
-  til at forkæle hende lidt ekstra!!


Jeg har derfor købt lidt forskellige gaver til hende ;)

 .... og skrevet et søøøøødt kort ;)


Da hun har været der ekstra meget for mig, her den sidste tid
 og har hjulpet med at få logistikken til at gå op i en højere enhed
 (Herning-Odense-København)
 - får hun en "lille" ekstra-gave i år...


Hun får et gavekort til WELLNESS i DGI-huset i Herning.,,
Her skal hende og jeg, i vandkulturhuset og dernæst op i wellness afdelingen, hvor den står på dampbad, messagebruserum, fodbassiner fyldt med vandsten, som styrker blodomløbet og ikke mindst en tur i bio-sauna 
- hvor hun kan vælge mellem 5 forskellige saunatemaer... 
NØJ, hvor jeg glæder mig :D :D :D

 Min mormor og farmor 
-  har også ALTID været der for mig 
og de skal selvfølgelig også forkæles lidt idag!

Jeg har også skrevet søde "hjerte-kort" til dem...


Dagen står på hygge!!!

Først med kæresten 
(der kom hjem fra weekendtur, før ventet)

Og hygge hjemme i mit barndomshjem, 
hos mine forældre i Tommerup 
- hvor både min mormor og farmor kommer forbi og siger hej
(og får deres gaver)!

FANTASTISK DAG!!!!

Har I også husket, at forkæle jeres nærmeste? ;)



Vidste du at..... 

....dagen blev oprindelig opfundet i USA, i 1872 af den amerikanske forfatter og kvindevalgsretsforkæmper Julia Ward Howe. 

.....oprindelig var tanken, at dagen også skulle være en dag for fred - men blev hurtigt en mere kommerciel dag. 

....dagen blev indført i Danmark i 1929, hvor rigsdagsbetjent Christian Svenningsen havde kæmpet som soldat i USA´s hær, under 1. verdenskrig. 
Han hørte om dagen igennem hans soldaterkammerater og bragte senere dagen til Danmark, med tanken om en pengeindsamling til fordel for krigsenker og mødre, der havde mistet en søn til krigen. Senere gik pengene til "mødrehjælpen". 

....den hvide nellike har altid været et symbol på Morsdag. Nelliken skulle symbolisere mødrenes dyder: renhed, trofasthed, ærbarhed, barmhjertighed, kærlighed og skønhed.... <3

Ha´ en god søndag! :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar