lørdag den 25. maj 2013

SKAGEN - de første par dage

GOD MORGEN DERUDE :D


I torsdags drog min mor,mormor og jeg 
- på road trip, til toppen af Danmark
"SKAGEN"
 Vi skulle først til Randers og hente min mormor

- Vi stoppede på en rasteplads og fik lidt
 medbragt frokost, i form af en sandwich fra Sunset!

Da vi kom til Randers,
 viste min mormors kæreste Jørgen,
 os rundt i hans flotte have...

Indenfor, havde han havde dækket fint op til kaffe...

...  og vi havde kagen med fra Fyn!

Ved en 17.30 tiden, ankom vi til mine forældres sommerhus i 
SKAGEN

Her skinnede solen og vejret var lunt.

Vi fik hurtigt pakket vores ting ud, 
så vi kunne nyde den sidste sol i haven.

Det var en god start, på en forlænget weekend.

Vi besluttede os hurtigt for, at vi ikke gad at lave aftensmad...

Så vi tog ned på havnen 
- på Jørgens´ spisehus

Her var stemningen dejlig...

 Vi fik alle 
wienersnitzel m. kartofler, ærter, og bearnaise sauce


Bagefter kørte vi i NETTO
 - og handlede STORT ind :P :P


Jeg fik sat mine smukke blomster i vinduet
(dem fik jeg af Søren, 
inden jeg tog afsted til Skagen)

Vi fik også set solnedgangen i Gammel Skagen

Aftenen sluttede vi af med, 
at læse i et hav af blade :D



#Fredag#

Vi fik allesammen sovet længe... 
og vågnede først ved en 8 tiden


Vi lod min mormor sove (lidt længere), 
og cyklede derfor en lille morgentur

Vi cyklede ud blandt andet ud til Klitgården

Det var virkelig en smuk morgen!

Vi spiste morgenmad udenfor, 
i lækkert solskinsvejr

Her fik vi lækre yoghurter m. bær

 Efter morgenmaden gik vi op i gågaden

Selv når min mormor tager et hvil
 - shopper hun videre :P

Inde i butikken som hedder - De Lux Skagen
-  fik jeg øje på noget meget meget fint
(Min søde mormor endte med at købe det til mig)
I skal nok få det af se ;) 

Min mor købte disse fine ting...
Blondetop, cardigan med palietter og små stjerner

... og dette fine tørklæde!

Efter shoppingturen, tog vi ud til Gammel Skagen

Nærmere bestemt Ruth´s Hotel ;)

Her fik vi en udsøgt frokost /middag
(jeg fik 1/2 Dansk sort hummer m. citron, salat & mayo)

Vejret var helt i top

 Min mor var ikke i tvivl om
 hvad hun skulle have...

Hun fik ristet lyssej med chorizpølse og basquaise
#Hygge#

Min mormor fik Michauds oksetartar med salat og fritter

 Vinen var så god, at jeg var nødsaget til at tage et halvt glas
(jeg har ikke drukket alkohol i over 5-6 år)

Jeg fik som sagt en hummer
 - nøj hvor var den lækker tilberedt!

Vi sluttede af med kaffe og kage
- på bænken ved Brasseriet

Jeg fik en lækker cookie
- med nødder og chokolade

Min mor fik en rabarber kompot


De to første dage i Skagen har været helt igennem perfekte
- masser af sol, hygge, shopping og lækkert mad! 
TILTRÆNGT! 

Ha´ en dejlig lørdag!
:) 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar